Хүүхдийг сурах хүсэлгүй болгодог 5 шалтгааны талаар сэтгэлзүйч зөвлөж байна.

Хүүхдийн хичээлийг хийлгэхийн тулд бараг л дэлхийн 3 дугаар дайн болдог. Аав ээжийн зэвсэг: хашхирах, загнах, зодох. Тухайн үедээ л үр дүнтэй ба та байнга айлгаж сэдэлжүүлэх хэрэгтэй болно. Айсандаа л хийх болохоос сурч мэдэх гэж биш. Өсвөр насны хүүхэд болох үеэс үр дүнгүй болдог.


Тэр чамаас илүү сурч байна, бусад хүүхдүүд даалгавраа хийгээд байхад чи өөрийгөө хар даа гэх мэтчилэн хүүхдээ илүү сайн болгохын тулд хэлдэг ч бодит байдал дээр эсрэг үр дүнд хүрдэг.


Жишээ: удаан, залхуу, хайнга гэх мэт. Таны энэ хэлж буй үгс ийм биш болоход нөлөөлж чадах уу?. Таны энэ үгийг сонсох тусам улам дүрдээ орж эхэлдэг.


Гэрийн даалгавар хийх, хичээлд сурах хариуцлагыг өөрөө авах. Чи яагаад хичээлээ хийхгүй байгаа юм бэ?, би чамд хэд хэлэх юм бэ?,
Даалгавраа хийхгүй бол утсыг чинь хурааж авлаа гэх мэтчилэн. Таны төлөө сураад байгаа юм шиг хандах. Заримдаа дүн авахын тулд өмнөөс нь даалгаврыг хийх ч тохиолдол байдаг. Мөн янз бүрийн зүйл авч өгнө гэж наймаалцах. “Та ийм юм авч өгвөл би хичээлээ хийнэ” гээд байвал өөрөө сурах хүсэлгүй болох ба гадаад сэдэлжүүлэлттэй болно.

“Чи өөрийнхөө төлөө сурдаг болохоос миний төлөө биш” гэдгийг хэлж өгөөрэй. Сурах сэдэлтэй холбоотойгоор нэлээн ярилцах хэрэгтэй болно.



Хүүхэд бүрийн мэдээллийг хүлээн авах суваг, боловсруулах, тогтоох гээд харилцан адилгүй.
Тиймээс хүүхэд ойлгохгүй байна гэдэг дээр биш би юу хийвэл миний хүүхэд ойлгох бол оо? гэдэг дээр төвлөрөөрэй (тоглоом ашиглах, өөрөө бичлэг үзэж суралцах, багшаас асуух, цагийн багш авах, сургалтад хамруулах гэх мэтчилэн).
Сэтгэл зүйч Г.Хулан